יש עוד אלף כמוך

לא מזמן נאלצתי לערוך כמה ראיונות-עבודה לתחקירנים. במהלך השיחה דיברנו כמובן על ניסיון העבר ועל עבודות קודמות בערוצים השונים ואז החל לעלות נושא די עצוב שנקרא רשת.
בין השאר יצא לי לעבוד כמובן גם ברשת, ואני מתאר לעצמי שעוד אעבוד שם בעתיד. אמנם זכרתי שרשת תמיד התנהלה בצל האחות הגדולה קשת אבל מה שעלה מהשיחות עם חלק מהתחקירנים מצייר תמונה די-מדאיגה של מה שהולך בזכיינית.
לא מזמן בוטלה ההפקה של תוכנית שידוכים שנקראה "יש עוד אלף כמוך" מדובר בתוכנית ספיד-דייטינג קומית שצולמה באוטובוס בהנחיית גיל ריבה ומאיה דגן.(גם קובי פרג' ודורית בר אור השתתפו בפיילוט)
חלק מהתוכנית צולם לפני שההפקה בוטלה וכנראה ישודר כספיישל כלשהו ברשת.
חלק מתחקירני הליהוק שעבדו בהפקה הזו התלוננו בפני שלא שילמו להם את השכר המגיע להם בטענה שהחברה פשטה את הרגל ושעדיף שישכחו מחלק שכרם.
כאשר הרמתי טלפון לרשת לברר מה קורה לא היה להם מושג על מה מדובר והם טענו שלא ידוע להם על פשיטת רגל .
במחלקת התוכניות של רשת אמרו לי משום מה שהחברה נקראת מורה-הפקות (מדובר בדנה-הפקות).עדכון: הגולש op שעבד בהפקה כתב לי שמדובר בחברה חיצונית ששכרה סקאוטרים חסרי ניסיון שהתחלפו בקצב מהיר והם היו אחראים על תשלומים לסקאוטרים מה שמסביר את הטענות על פשיטת הרגל.

הטענות בכתבה אינן מופנות כלפי דנה הפקות אלא אל רשת ואל מי ששכר את הסקאוטרים.

1.jpg

בנוסף אני שומע על קשיים כספיים גם בריאליטי הפקות (מפרץ האהבה) ומקרים מטופשים של בעיות-תשלום מגיעים אפילו למדורי הרכילות.
גם חברת ההפקה של איתן אבוט (פיק&רול) עיכבה את המשכורות של העובדים והמגישים של תוכניות הבוקר של רשת (העולם הבוקר ולחיות טוב) בגלל קצר די רציני בין אבוט לרשת שגרם להחזרת הפקות הבוקר לידי רשת בכדי לחסוך בעלויות לטענתם.
אמנם מדובר בחברות קבלן כביכול אבל רשת חייבת להיות אחראית גם על עובדי הקבלן שלה ולפחות להיות מודעת לבלגן הכספי שהולך בחלק מחברות ההפקה שלה.
רק לאחרונה הסכים אביב גלעדי להעביר שני מיליון ₪ לרשת לאחר שבמשך תקופה הוא לא היה מוכן להזרים כספים לזכיינית בגלל התנהלות כושלת לטענתו.
הזרמת הכספים באה בעקבות ההתפטרות הטיפה-מכוערת של צנגן (אחרי 18 שנה) אבל זליגת הבכירים החלה כבר לפני כשנה עם הפרישה של אילן טוביהו ושל נפתלי אלטר ואחריהם החלה בריחה איטית אך קבועה של בכירים מרשת כשצנגן היה האחרון ברשימה (נכון לעכשיו) מה שיצר תחושה של אין-בעלבית ברשת ושל חוסר וודאות בספינה הרעועה.
החיבור האינטרנטי של רשת עם ynet רק שינמך את האתר של רשת והיום הוא נראה מבולגן ולא מושקע כלל.
כולם ברשת היו בטוחים שברגע שהמירוץ למיליון יהיו באוויר הכל יהיה בסדר. הנה המירוץ למיליון באוויר אבל כלום לא בסדר.
לא יעזור כמה שרשת ינסו לשכנע אותנו שהמירוץ הוא שוס היסטרי אבל מבחינת באאז מדובר בלא-פחות מנפילה.
רשת קנו אחלה פורמט והפכו אותו למסטיק ארוך ארוך ועם חרא ליהוק (למעט הצ'יקי-צ'יקי-צ'יקיות שהפיחו טיפת חיים בקאסט העלוב) ועריכה יומרנית ונמרחת יותר מהישרדות.
חבל שרשת הפכה לנגררת במקום להיות מובילה (בקרוב הם גם מתכננים גירסה משלהם לשורדות בבית עם שתי הקשישות החביבות מהמירוץ)
המון כסף נזרק על המירוץ אבל התוכנית לא הצליחה להמריא ולגרד את סף הציפיות הכספיות. ובטח שלא יצרה שום באאז. למרות זאת בימים אלא מתחילים לעבוד על העונה השניה.

דבר נוסף שנחשפתי אליו נקרא בית הספר לטלויזיה של רשת- אבל כדי להמנע מהשמצה ריקה אני אעשה תחקיר קצר כדי לאמת את מה ששמעתי ורק אז אוכל באמת לומר אם מדובר במוסד ראוי, שרלטנות או סתם חלטורה לא מזיקה להשגת כסף-כיס לרשת. בכל מקרה אני מנסה לגרום לאחד המרצים שם (שגם עובד ברשת) לכתוב כאן פוסט.

פרוייקט-מסלול

6 תגובות to “יש עוד אלף כמוך”

  1. op Says:

    אם דיברת עם אנשים שעבדו שם הם בוודאי אמרו שזה דנה הפקות ואף אחד לא היה אומר שהחברה פשטה את הרגל…. ומן הסתם אם היית שואל מישהו ברשת גם שם היו אומרים שזה דנה שזאת אחת מחברות ההפקה הותיקות ביותר (חמישה גברים וחתונה, לא לפני הילדים, לונדון פינת בן יהודה, חלומות נעורים) ובדנה היו שמחים לתת תגובה וחוץ מזה לא ידוע לי בתור מישהו שעבד בתוכנית על משכורות שלא שולמו מחברת ההפקות.
    בתוכנית הועסקו סקאוטרים שהועסקו ע"י גורם חיצוני והתחלפו בתדירות קרובה ורובם גם לא ממש היו מנוסים בהעברת דרישות תשלום או חשבוניות וכנראה שהמשכורות של חלקם באמת הועכבו או לא הועברו.

    לגבי בית הספר של רשת בו למדתי לפני שנתיים- הוא לא מזיק ופותח דלתות ורבים מבוגריו עובדים היום בתעשייה באופן מלא גם בעמדות בכירות ברשת. הבעיה היחידה היא שביה"ס מספק סטאז'רים לתוכניות רבות ובימי מיתון אלה מפיקים רבים מעדיפים את שירותיהם של סטאז'רים על חשבון עובדים אמיתיים ומנוסים מה שמגביר את בעיית חוסר העבודה.
    לגבי תוכנית הבוקר- בגלל שהתשלום מ"פיק & רול" התעכב רשת שילמו מקדמות לעובדי התוכנית כדי שלא ישארו בלי כסף למרות שהם אמורים להרוויח שוטף +30 אז אי אפשר להגיד שהם לא דואגים.
    המירוץ למיליון מקבלת אחלה רייטינג, בעידן של ריבוי ריאליטי כמו היום אי אפשר לצפות ליותר מזה, לא כל תוכנית יכולה להצליח כמו האח הגדול ולתת תוכנית לחנה ומרגלית זה דווקא אחלה רעיון…
    ואגב גם שרית שליו עזב את רשת השנה…
    בכל אופן לא שאני מגן על רשת אבל חשוב לדייק ובערוץ 10 יש הרבה הרבה יותר בעיות, ביטולים ועיכובים (למשל העונה השלישית של מחפשים אהבה, הבלוק ועוד)

  2. tv00 Says:

    כשהתקשרתי למחלקת התוכניות של רשת (פעמיים כי גם אני חשבתי שמדובר בדנה) אמרו לי שם בפירוש את השם טורה בגלל זה התפלאתי כי ממש לא שמעתי על החברה הזו.
    ראיינתי לפחות שלושה אנשים שעבדו שם כסקאוטרים שניים מהם אמרו לי בפירוש שהודיעו להם שהחברה פשטה את הרגל וסירבו לשלם להם את מלא הסכום.(מה שאתה עכשיו אומר על חברה חיצונית מסביר באמת את הקטע של הטענה על פשיטת הרגל ובעיות התשלום לסקאוטרים)

    לגבי בית הספר של רשת- אין לי מושג מה הולך שם ובגלל זה כתבתי שאני מעדיף לפנות למישהו שמלמד שם או למד שם שהוא יכתוב כאן פוסט על הנושא. ולא אני שמסתמך רק על דברים ששמעתי מכמה תלמידים שם (שהיו ממורמרים משום מה)
    אם יש לך מה לכתוב על בית הספר- איך הוא מתנהל ועל החוויות האישיות שלך אני אשמח אם תשלח לי מייל ל tv.tvblog@gmail.com .

    לא טענתי על בעיות ברייטינג במירוץ. הרייטינג הוא סביר ולא יותר מזה. והוא ממש לא מה שציפו לו ברשת לפני שהתוכנית עלתה. הטענה שלי כלפי המירוץ הייתה בעיקר על הליהוק הכושל ועל הבאאז שהתוכנית הזאת יכלה ליצר וממש לא מייצרת (הרבה פחות מהאח ופחות מהעונה הנוכחית החלשה של השרדות) וזה כישלון.
    יכול להיות שלתת תוכנית לחנה ומרגלית זה רעיון טוב כפי שאתה טוען הבעיה שזה רעיון של ערוץ 10 גם הרעיון של שבוע סוף זה רעיון טוב של קשת ואני אפילו לא מתחיל לדבר על אבי-אבות הטומאה פרדייז הוטל שהפך במרמה למפרץ האהבה. כפי שכתבתי בפוסט רשת צריכה להוביל ולא להעתיק. הרעיונות צריכים לבוא מרשת (ולא, לנסות לשחזר בצורה חובבנית שוב את משחק מכור לא נקרא.)
    ברור שהמצב ב10 יותר גרוע וכבר כתבתי פוסט בנושא.

    בכל-מקרה תודה על התגובה אני אבדוק שוב לגבי הסקאוטרים ואתקן.

  3. עין צופיה Says:

    אני מאד מסכימה עם מה שכתבת על המירוץ למיליון. התוכנית הזאת בגרסתה האמריקאית היא ללא ספק מהתוכניות האהובות עליי ובגרסה המקומית היא בלתי נסבלת במקרה הטוב. העניין הזה שכל פרק עד הדחה נמשך עשר שעות הוא בלתי נסבל. ההנחייה לא נעימה לדעתי והמשימות….חלק נחמדות, חלק לא. הליהוק – כושל. ולא , אני לא חושבת שצריך לתת לשתי הגרציות תוכנית – מפתאום? זה יראה כמו ספרי לילה. ואם יותר לי להתנבא גם לא יהיה לזה רייטינג.

  4. wwfhde Says:

    IP0a1G nugnclbtbgea, [url=http://njpqfrmpoohd.com/]njpqfrmpoohd[/url], [link=http://rpyyiequvhyr.com/]rpyyiequvhyr[/link], http://xincwiszjayt.com/

  5. eegyiildnv Says:

    ZECp3h dfsnoxomyfpz, [url=http://nmtbpyenbncl.com/]nmtbpyenbncl[/url], [link=http://gbepncggrhbl.com/]gbepncggrhbl[/link], http://izbqedwarksy.com/

  6. zweyemrtr Says:

    AyHGwh ylajhgnpikvs, [url=http://nlsbudnkrgmr.com/]nlsbudnkrgmr[/url], [link=http://tuxqegbpanbd.com/]tuxqegbpanbd[/link], http://zhrtgwbwhncm.com/

להשאיר תגובה

