הטריק הכי ישן בספר

בשבת האחרונה נאור ציון החליט להשתמש בטריק הטלוויזיוני המפוקפק- פניה ישירה ל578 בעלי הפיפל-מיטר. כשערוץ 10החלו לשדר את הפרומו הזה הם קיבלו פניה זועמת מהוועדה למדרוג אבל בערוץ 10 החליטו להתעלם מהפניה והשיבו במכתב ציני שבו הם בעצם אומרים לוועדה שלא ידחפו את האף בעניינים לא להם או במילותיו המדוייקות של נתי דינור סמנכל השיווק של הערוץ ליפעת בן-חי מהוועדה "הופתענו לגלות שבחרת להרחיב את תחום עיסוק הוועדה גם לתחום חוות הדעת הקריאייטיבית בתוכנם של קדימונים בערוץ "[flix:3144464]  נאור הוא לא החוכמולוג היחיד שהשתמש בטריק הזה.
ב2001 אילן בן שושן עשה לראשונה ברשת סרט שנקרא "אנשי-הרייטינג" על מחזיקי הפיפל מיטר. הסרט קיבל שיא של 26 אחוזי צפייה (אז עוד לא המציאו את האח הגדול וזה נחשב רייטינג מאוד גבוה)
שנתיים לאחר מכן עמנואל רוזן החליט לחשוף שני אנשים שמחזיקים פיפל מיטר למרות מחאות קולניות של הוועדה למדרוג. התכנית של רוזן קיבלה יותר מכפול מהרייטינג הרגיל שלה.
גם התוכנית של נאור אמש קיבלה כמעט 18% (הנתון הגבוה ביותר לאותו יום- יותר מהשרדות ומהמירוץ למיליון).
גם בתוכנית של רוזן וגם אצל בן-שושן הראו כמה קל להגיע אל האנשים האלה. ומכיוון שמספר האנשים שמחזיקים פיפל הוא מאוד נמוך. קל מאוד להשפיע על הנתונים בפניה ישירה.
אם הצלחת להגיע אפילו ל10 או 15 אנשים עם פיפל אתה מעלה משמעותית את אחוזי הרייטינג שלך.

היום כבר קיימת הטכנולוגיה המאפשרת מדידה יותר אמינה ומדוייקת. אולי אפילו בשיתוף עם הממירים הדיגיטלים של יס והוט. והגיע הזמן ששיטת המדרוג הנוכחית(והגרועה) תעבור מן העולם (או שלפחות יגדילו משמעותית את כמות המדרגים)

ממש לא ברור לי למה השלט והמכשיר צריכים להיות כה גלויים שכל אורח יכול לדעת שאצלך בבית יש פיפל. למה כ"כ קשה להסליק את המכשיר בממיר הנראה רגיל.

אז עד הפעם הבא שבה מישהו יחליט שוב להתחכם ולעשות תוכנית על הפיפל ולהקפיץ לעצמו מלאכותית את הרייטינג. הדרך היחידה היא לחזור ולעבוד קשה כדי באמת לעניין את הצופים .

כתיבת תגובה